Deze jongen is mij persoonlijk altijd erg dierbaar - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu Deze jongen is mij persoonlijk altijd erg dierbaar - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

Deze jongen is mij persoonlijk altijd erg dierbaar

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

07 December 2010 | Brazilië, Belo Horizonte

Herrinert u zich Iago nog , de zoon van Patrícia , hij heeft gezien hoe zijn broer werd neergeschoten , Iago was toen 12 .
Met 13 jaar steelde hij , snoof lijm en had zowel de politie als de drugsdealers tegen hem , hij leefde op de daken als een opgejaagd dier , meerdere malen opgepakt em weg gelopen uit de gevangenis. Deze jongen is mij persoonlijk altijd erg dierbaar geweest en ik heb hem altijd dikke knuffels gegeven als ik hem zag , em verteld dat hij waardevol is en God een plan heeft met zijn leven. Hij was een tijdje op het goede pad toen weer terug de drugswereld in.
Vorige week stond ie opeens bij nos op de stoep, hij wilde zijn leven echt veranderen em weg uit de sloppenwijk em de drugswereld. We hebben geregeld dat hij in het jongenshuis van Jocum kon blijven alleen was er een probleem. Hij was nog steeds gezocht door de politie em dat kunnen we hier in Jocum niet accepteren.
Hij is samen , vrijwillig, met Eduardo naar de rechter gegaan em gevraagd of er een mogelijkheid was om zijn tijd in Jocum uit te zitten , waar hij goed begeleid zou worden en niet zoals in de gevangenis meer ellende krijgt.
De rechter heeft helaas besloten om hem toch in de gevangenis terug te zetten. Iago is net 15 geworden.
We hebben samen met zijn moeder een advocaat geregeld em we hopen dat hij overgeplaatst kan worden zodat hij echt zijn leven kan veranderen.

Onze nieuwe nieuwsbrief komt er bijna aan en staat boordevol nieuwe dingen onder andere onze plannen om eind december voor 6 maanden naar amerika te gaan voor studieverlof, familytime en contacten uitbreiding binnen onze organistie Jocum.

binnenkort meer !

• 08 December 2010 - 08:06

Wanda:

Ach...Ik ga bidden dat dat dat kind voordat jullie weg gaan, veilig zal zijn in Jocum. Hoe lang moet hij zitten?

En dan even over de video, je dochter is geweldig! Maar dat hoofd...dat HOOFD van jouw man op de achtergrond, hilarisch!! Ik lig helemaal dubbel,

Love you,
    x Wan.