geen vakantie - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu geen vakantie - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

geen vakantie

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

08 Juli 2013 | Thailand, Chiang Rai

Ja het begint dus toch wel tot ons door te dringen dat we hier niet voor vakantie zijn . Vanuit Nederland horen we allemaal verhalen over kamp en vakantie en facebook staat vol met mooie fotoos van het genieten van de zomerzon .
Nu wij zitten hier alweer een maand en een week en het vakantiegevoel is dus ook nu wel weg de eerste paar weken betrap je jezelf daar naartuurlijk wel eens op. We zijn in volle gang met onze taal studie wat echt HILARISCH is .... je hebt zoveel verschillende tonen en klankeen en het lijkt allemaal op elkaar en dan moeten we de lerares nazeggen en het is alsof we een stel gekken bij elkaar zijn . Vooral ik moet enorm om eduardo lachen , maar die gaat met en strak gezicht door , en bij mij rollen de tranen op mn wangen ......gaat ons dit ooooiiiiit lukken ... Ach we nemen het per dag en dan zien we wel weer verder .
We hebben inmiddels een brommertje aangeschaft omdat we een leenauto hebben , maar die verbruikt veel te veel benzine , we willen dan ook proberen voor als we een auto kopen dat we een diesel ofzo kunnen kopen . De auto;s zijn hier erg duur en dus hopen we met ons brommertje in ieder geval geld uit te besparen zodat we iets harder kunnen sparen voor onze auto .
Je vraagt je natuurlijk af of een brommertje een goed idee is voor een familie van 4 maar ze zitten hier zelf met zn 5-en op zo een ding . Wij houden het voorlopig met 3 en dan bedoel ik natuurlijk Eduardo en de meiden , want ik vind het echt doodeng . Hannah staat dan voorop en Noemi zit bij edu achterop . We voelen ons helemaal Thai en de meiden zitten (staan) zingend op de brommer naar school.
Ik geloof dat ik al redelijk uit de cultuurschok vandaan ben . Ik begin me steeds meer thuis te voelen en de weg te weten . Dit helpt heel erg in het dagelijkse leven en ben ik niet meer zo afhankelijk van edu.
De meiden gaan erg goed op school en hebben het naar hun zin. Ze zitten op een montesorri school wat als uitgangspunt heeft de kinderen meer vrij te laten in hun leer proces . We hebben zo een idee dat Hannah hier iets misbruik van maakt , want die zit elke dag onder de verf , zand , en water ..... ze noemen dit vrije uiting van het kind .... ik denk .... IK MOET EEN WASMACHINE KOPEN hahahaha....
We hebben een aantal thaise mensen die we kennen waarvan 1 gezin helemaal boedistisch , het is super interesant en we willen heel graag van ze leren , maar ook erg verdrietig de realiteit waar ze in leven . De moeder vertelde bijvoorbeeld dat ze allemaal armbandjes omhebben of een ketting dragen omdat dat ze helpt tegen de boze geesten . Ze vertelde me dat haar dochter wel eens snachts wakker wordt gillend en dan ziet de moeder boze geesten en dan doet ze die ketting bij haar om en dan slaapt de baby weer door .
Toen ze me dit vertelde zag je echt de angst in haar ogen .
Noemi hoorde dit verhaal en kwam snel naar me toe en zei: Mama mama , vertel ze over Jezus ... wij hebben geen armbandje nodig , vertel ze dat ze moeten zeggen GA WEG IN DE NAAM VAN JEZUS mama ...... .
Ik vertelde Noemi dat ik dat nog niet kan vertellen omdat ik geen thais spreek en de moeder maar een klein beete engels , zegt Noemi : Dat geeft niet mama , maar je MOET het echt zeggen over Jezus mama , Toe maar !!!!!
Afijn dat heb ik natuurlijk als een gehoorzame moeder gedaan ahhaha .
HEt was een bijzondere dag , en ik hoop en bid dat we meer van elkaar mogen leren , zo 2 verschillende gezinnen , 2 verschillende culturen , achtergrond en religie ..... Het is een super interesant leven !
Woensdag is Hannah Jarig ze wordt alweer 3 jaar .
Mocht u willen mee helpen met het aanvullen van nieuw speelgoed ( we hebben natuurlijk haast niets mee kunnen nemen ) dan hoor ik het graag . We kopen alleen GEEN verf hahaha !
fijne vakantie voor degene die al op vakantie gaan of al zijn
Liefs Tinka en Fam....

  • 08 Juli 2013 - 18:08

    Mark:

    Lieve Tinka en Edu,

    Ik heb respect voor jullie. Het laat jullie toewijding en vertrouwen op God heel duidelijk zien. Ook leuk om te lezen dat jullie zo'n pret hebben met elkaar.

    Love you guys en ik mis jullie!
    X Mark

  • 08 Juli 2013 - 18:19

    Merel:

    WOW Tinka, wat een verhalen weer.... hilarisch maar ook diep verdrietig eigenlijk.... prachtige hoe Noemi ze nu al over Jezus vertelt (of jou het laat doen ;)))
    lfs, merel

  • 08 Juli 2013 - 18:45

    Anita:

    wat een verhaal tink, en noemi wat bijzonder dat ze dat zegt!
    ik ben blij te lezen dat je je steeds meer thuis voelt met je gezinnetje!
    ik denk veel aan jullie!!
    dikke kus aan iedereen.
    xx anita

  • 09 Juli 2013 - 14:34

    Remco En Joanne:

    Mooi om te lezen!
    En wat gaaf dat je eigen kind je vertelt hoe je moet evangeliseren!!! Geweldig!!!
    God is bij jullie!!
    Liefs de kwintjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 3173
Totaal aantal bezoekers 116427

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: