Het gaat super !! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu Het gaat super !! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

Het gaat super !!

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

11 Juni 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

Het gaat goed hier bij ons in brazilie. We zijn zo lekker bezig met het uitbreiden van ons werk dat alles verder vanzelf lijkt te gaan.
De verbouwingen gaan soepel en we hopen daar eind juli mee klaar te zijn. Ook het kinderwerk gaat lekker door en we hebben nu een trouwe groep kinderen die graag komen en leren en die je ook echt ziet veranderen. Laatst liep ik samen met edu en noemi en en nederlandse vrijwiligster door de wijk en gingen we bij een jongen op bezoek die we 2 jaar geleden hebben leren kennen. Hij verkoopte drugs en zat helemaal in dat wereldje , ik heb hem toen een bijbel gegeven waarin edu een persoonlijk woordje had geschreven. Een maandje terug kwamen we weer in contact met hem en hij vertelede edu over die bijbel en dat ie hem nog had en hij wist te vertellen dat een buitenlands meisje die had gegeven. Toen edu met dat verhaal thuis kwam kon ik aan edu bevestigen dat ik dat was geweest. Het was zo bijzonder. We zijn nu bij hem op bezoek geweest en hij schijnt niet meer in de drugswereled te zitten , hij heeft een baan maar daar verdiend hij niet veel mee, hij heeft gestudeerd en kan veel beter , eduardo gaat hem helpen voor een betere baan. Het blijft een gek idee want ook al wil hij niet meer in de drugswereld verder hij is zijn leven niet meer zeker. Ik vroeg of hij bij ons op bezoek wilde komen maar dat kan niet omdat ons huis aan de andere kant van de wijk staat en dan kan hij opgepakt of neergeschoten worden. De Sloppenwijk ondergaat veel verbouwingen en veel huisjes worden gesloopt zodat er een bredere weg door de wijk komt. Veel mensen verhuizen of worden in een apartamenten complex gestopt.Dan denk ik wel eens of ons werk ook op zal houden , maar dan verteld zo een jongen de realiteit van de onderlinge bendes en dat dat blijft en dan weet ik dat ook al wonen mensen in een apartamenten complex , hun manier van zijn en doen veranderd niet. wat we nu juist ook merken is dat wij ons huis aan de rand van de sloppenwijk hebben gekocht maar de meeste mensen willen niet weg en kopen nu de huizen rondom ons, en dus zitten we straks midden in de sloppenwijk. Hoewel het van de buitenkant mischien geen sloppenwijk meer lijkt, in de huizen en families en de harten van de mensen is nog veel werk te doen.Ik wordt blij elke keer als ik bedenk dat ik hier mag zijn en dit werk mag doen.
Nog even een goed bericht:
Patricia is maandagavond vrij gekomen. Zij is de moeder van Igor die bij ons heeft gewoont. Morgen ga ik bij haar op bezoen en een dikke knuffel geven!


  • 11 Juni 2009 - 17:35

    Tante Ien:

    Ha lieve schatten, wat heerlijk om je zo enthousiast te horen.Ga door zo. Veel zegen toegebeden. God verandert mensen en kinderen, door jullie/ons.
    liefs Jan en Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 116389

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: