weer thuis - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

30 Mei 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

afgelopen dinsdag ben ik weer thuis gekomen in Brazilie.
Na drie enorm goede weken was het tijd om afscheid te nemen van familie en vrienden. Elke keer is weer moeilijk en na de paspoort controle moest ik even diep in en uit ademen.
ik kan echt zeggen dat ik in 2 verschillende werelden leef. In beide werelden voel ik me thuis en heb ik een familie. Deze afgelopen drie weken in nederland waren ook echt voor familie en het was erg goed. Ik heb me kunnen houden aan mijn eigen gestelde regels door niet heel nederland door te scheuren maar echt thuis bij mijn zus op de bank te zitten, gezellig bij mijn broer koffie leuten en met mijn ouders naar zeeland. Ik voel me ook erg uitgerust en goed. Noemi heeft ook genoten , elke dag met oma wandelen , met mama op de fiets en elke dag met haar grote stoere neefjes gespeeld.
Het feest dat voor onze verjaardagen was georganiseerd was ook top. Hierbij wil ik dank ook iedereen bedanken die heeft mee geholpen met organiseren, iedereen die geweest is , en iedereen die en kaartje heeft gestuurd of even heeft gebeld.
De terug reis is goed gegaan. met exact het aantal kilos 2 keer 32 en 1 keer 10 kilo vlogen we naar huis.
Noemi vond het allemaal geweldig en erg gezellig al die mensen. We zaten op de voorste rij met een bedje en een stoel in het midden vrij zodat ze wat speelruimte had. Noemi liep alle rijen door met een grote glimlach , bij elke stoel hield ze even stil , stak haar vinger op en riep heel blij HEYYYY daarna een zwaai en een handkus en ze liep door naar de volgende stoel. Dit gemiddeld 3 keer per uur en de reis duurde elf en een half uur lang. De stewardessen hebben haar ook af en toe mee genomen zodat ik zelf even naar de wc kon. Noemi heeft 2 keer een uurtje geslapen. Op Sao paolo moesten we 5 uur wachten, er was nog een heel gedoe met mijn tickets maar afijn om 23.30 braziliaanse tijd , dat is 4.30 hollandse tijd lagen we beide in de armen van onze lieve eduardo. Hij stond er met bloemen te wachten en het was een feest om elkaar weer te zien.
Het voelt goed om weer terug te zijn, De kinderen, de staff , het huis alles is goed. Ik voel me goed, Noemi heeft vanacht weer helemaal doorgeslapen en het ritme zit er weer in. Ik ben al 2 dagen weer aan het werk, Nathalie heeft alles super goed van mij overgenomen toen ik weg was dus er was geen complete chaos.
Daarnaast hoef ik niet bang te zijn dat ik papa en mama pas volgende jaar weer ga zien want..................
MAMA KOMT NAAR BRAZILIE IN NOVEMBER !
ze is bij de dokter geweest en die heeft gezegd dat ze prima kan reizen en dus hebben ze snel een ticket geboekt !
Heerlijk , ik zie er naar uit. Noemi en eduardo ook ! God is goed, Hij zorgt en dat is elke dag weer te zien.

  • 30 Mei 2009 - 13:08

    Mama:

    Wat erg lief allemaal he?Zo blij dat je weer thuis uit braziel er weer bent.Heerlijk met edu samen weer.OOk goed voor noemi thuis,en ik vind hem heerlijk!OOk de fotoos zoo veel haar bij mij uit de Zee.Ik stuur jou de fotoos snel!OOk vraag ik jullie met Jezus voor al het werk voor jullie.liefs mam

  • 30 Mei 2009 - 20:36

    Tante Han:

    Heerlijk Tink dat je weer
    thuis bent.En...dat paps
    en mams naar jullie toe komen.Een heel goede tijd weer gewenst.

  • 31 Mei 2009 - 16:49

    Agnes:

    Hé Tinka, het was goed om je weer even te zien en te spreken. En wat fijn voor je dat je moeder straks in November naar jullie toe komt!! Geniet maar vast van de voorpret dat ze komt!! Dikke knuffel, Agnes.

  • 01 Juni 2009 - 17:21

    Astrid:

    Hoi lieve Tinkie,

    ben even gaan zitten om Du te feliciteren maar ik ging natuurlijk eerst je laatste bericht lezen en daar wil ik ook effe op reageren of course!

    Wat heb je toch een reis achter de rug lieverd! 5 uur wachten in SP...das wel belabberd he, dat er maar twee vluchten per dag gaan naar Belo; dan moet je het wel net heel goed treffen.
    En wat heerlijk om weer bij Du te zijn voor jullie beiden! Was N. heel blij hem weer te zien? Hij zelf was vast ook heel blij!
    En ik herkende zo dat wat je schreef over twee werelden, ik ervoer dat ook altijd sterk zo. Het helpt wel als er familie en vrienden overkomen vond ik.
    En leuk om even de foto's te zien en zelfs mensen te herkennen! (Had je moeder een roze vest/jasje aan?) Hmmm, misschien had ik je toch een gewone mail moeten sturen ; het wordt lang, haha! Então vou para seu amado tá bom (voor zijn verjaardag), dag lieverd, love you and we pray for you. Oh ja, en je haar ziet er zo mooi uit; echt leuk en trendy! Doeg! Beijo!

    Oi Du!!
    Como vai moço?? Está bem feliz que as suas meninas estão em casa de novo? Deve ser que três semanas eram mais que bastante para ser só!
    Du, parabéns para o seu aniversario!! Parabéns para você, parabéns para você....que esse novo ano da sua vida seja um ano super bom e que seja cheio da presença do Senhor, a Sua guia e amor. Vão sair hoje para celebrar um pouco? Deve ser que é mais complicado porque é um dia do trabalho.Ou vcs já celebraram o seu aniversario ontém?
    Então, tchau Du, um abraço também da minha mãe quem ainda está aqui e do Dave quem está trabalbhando nesse momento. Tchau, tchau! Com amor, Astrid

  • 01 Juni 2009 - 18:51

    Vanessa:

    Lieve Tink,
    Fijn dat je weer gezond en wel thuis bent gekomen. Wel een hele onderneming zo'n vlucht samen met je kleine pop!
    heerlijk dat ze alweer in haar ritme zit.
    Erg leuk om jullie even gezien te hebben.
    Alle goeds,
    veel liefs van ons!
    Groet Vanessa

  • 02 Juni 2009 - 08:31

    Anita:

    he tinka :)
    ik vond het egt leuk om je weer even te zien.
    Ik ben dit weekend naar opwekking gegaan en er is iets heel gaafs gebeurd :D ik weet nu zeker dat ik ook ergens moet zijn :D en ik heb ook een kindje gesponserd hij heet heel toevallig Willian Eduardo Silva Dos Santos hij woont in Brazilie en hij woont in Jose Pinheiro. is neit heel dicht bij julie maar ik vond het wel grappig dat hij eigenlijk zegmaar de zelfde naam heeft als Eduardo. Maar het leukste van alles is dat ik hem ook mag bezoeken en dat lijkt me zo gaaf. maar ik moet eerst even mijn studie afmaken en dan hoop ik dat ik snel een keer die kant op kan :)
    nou dit was mijn verhaal heel veel kusjes
    anita

  • 03 Juni 2009 - 08:06

    Lidy:

    Tinka , wat een goeie berichten. Dank je wel, dan zijn we weer een beetje op de hoogte.
    Het ga jullie goed.
    L'chaim (=op het Leven)
    Lidy

  • 04 Juni 2009 - 06:59

    Laurens:

    Lieve Tinka,

    Leuk de fotos te zien :-) Tof dat je ouders weer kunnen komen. Ik volg je.
    Big hug,

    Laurens

  • 04 Juni 2009 - 15:14

    Isabel Pruim:

    Hebben een bericht van Marcel , je broer in Nederland ontvangen... leuk om even kontakten te hebben vanuit Nederland/Aalsmeer...
    Ik ken Belo-Horizonte een beetje / bairro Floresta en ben geboren in Nazareno M.G. vlakbij Sao Joao del Rei en Tiradentes... Wensen jullie allemaal God's Zegen toe... Isabel Pruim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 116505

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: