drukke maar super goede tijd gehad - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu drukke maar super goede tijd gehad - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

drukke maar super goede tijd gehad

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

02 Mei 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

Het is een drukke tijd geweest de laatste maand. Het Dts team is na 3 weken afgelopen donderdag verder gegaan naar Brasilia om daar ook te helpen en te evangeliseren met een andere ywam huis.
Het was super om ze te hebben hier, we zijn naar scholen geweest en hebben theaterstukken gedaan op straat , ze hebben geholpen met de zondagschool hier bij een plaatselijke kerk. Ook hebben ze visites gedaan bij de mensen thuis en hebben ze geholpen bij het kinderwerk hier bij ons in huis. Het was super intensief maar heel goed.
we hebben nieuwe contacten op kunnen doen en hebben bij 2 verschillende bendes toestemming gehad van de leiders om in hun deel van de wijk terug te komen om met de kinderen te werken en families te bezoeken.
Wie weet komt er een van de studenten na de dts terug om met ons te werken.
Het werk gaat heel goed en we hebben enorm veel aanvraag om nieuwe kinderen te plaatsen. We kunnen helaas niet alle kinderen plaatsen omdat we gewoon te weinig staff hebben op het moment. wel hebben we al 2 nieuwe aanmeldingen voor volgende jaar. 1 nederlands meisje in januarie 2010 en een meisje uit engeland in juni 2010. Voor nu doen we ons best en we gaan volgende week beginnen met 2 nieuwe groepen. 1 groep voor tienermeiden van 11 tot 15 waarin we gaan praten over alle ontwikkelingen en hoe voor jezelf te zorgen en wat de waarde van een vrouw is tegnover God. Ook gaan we beginnen met een groep voor zwangere tienermeiden. We hebben al 4 aanmeldingen en hopen dat het zal groeien.
afgelopen week hadden we ook een ouder avond georganiseerd. Dit is een van de grootste uitdagingen in ons werk, de ouders erbij betrekken, maar boven onze verwachting kwamen er wel 30 ouders opdagen. Zo konden we uitleggen wat we voor hun kinderen doen en hoe de ouders zelf er meer bij betrokken kunnen raken. De avond was een succes en de grote opkomst was echt en bemoediging voor ons. Als je bedenkt dat er vorig jaar met moeite 6 ouders waren geweest.
Ik ben zelf helemaal klaar om naar nederland te komen,en zie uit om iedereen te ontmoeten.
Het feestje volgende week zal gehouden worden bij mijn broer op het erf.
Uiterweg 73 Ws 4,
1431 AB aalsmeer

nogmaals, iedereen is welkom vanaf 15.00 er is eten en drinken voor iedereen , geef je alleen alsjeblieft even op zodat we er rekening mee kunnen houden tijdens de inkopen. voor vragen en aanmelingen kun je terecht bij Ilona:
tinka.thuisfront.prive@gmail.com

Groetjes en tot gauw,

• 03 Mei 2009 - 02:55

Astrid:

Hoi Tinkie,
    wat een mooi nieuws allemaal. 30 ouders, da's echt super, dat haalden we vaak niet op Luzeiro. En natuurlijk ben ik helemaal enthousiast over de meidengroepen, vooral de zwangerengroep; wie gaat het leiden? (Voor materialen event.; ik heb het één en ander achtergelaten in een groene plastic doos!)
    Morgen ga je volgens mij naar Nld; helemaal super! Ga met God. Ik heb alvast een verjaardagspakje opgestuurd.
    Veel liefs e um forte abraço! Astrid

• 03 Mei 2009 - 13:18

Lies:

waaaaaah tink wat een super berichten!!
    wat een groei zeg,ongelofelijk...te gek!
    En....heb zooooooveel zin om je te zien!heb van de wek over je gedroomd dat jij en nono er al waren,ik was zo blij en werd blij wakker,maar toen was je er nog niet.
    dag poepescheet,tot snel,love you lots!
    En du ook een biiiig hug ja?

knuffel lies

• 04 Mei 2009 - 03:48