"ik heb een dokter !!!!" - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu "ik heb een dokter !!!!" - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

"ik heb een dokter !!!!"

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

27 Februari 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

Dansend ginG Igor uit het dokterskantoor vandaan. Hij heeft voor het eerst een echte dokter waar hij altijd mag komen.
Ik was met noemi voor de maandelijkse afspraak bij de kinderarts en ik had gevraagd van te voren of ze ook even naar Igor wou kijken aangezien die al een tijdje last van zijn oor had.
Ze vond het prima dus dat was gezellig met zijn alle naar de dokter.
Igor werd van top tot teen nagekeken, hij moet aan de antibiotica en oordruppels en een behandeling voor wormen.
IN brazilie moet je een particuliere ziekenfonds afsluiten wil je bij een goede dokter terecht kunnen. Anders wordt je ook we behandeld maar duurt het meestal heel lang , je zit zo 2 a 3 uur te wachten en het is niet altijd de beste zorg. Nu heeft Igor natuurlijk geen ziekenfonds en was het dus heel fijn dat de kinderarts hem even wilde zien tussendoor. Ze kent ons werk en was blij dat ze wat kan doen. Nu heeft ze aan Igor belooft dat hij altijd gratis bij haar mag komen en hij hoeft geen ziekenfonds af te sluiten. Ook kreeg hij alle medicijnen die hij nodig had , die normaal heel duur zijn, allemaal gratis. We zijn hier enorm blij om en het scheelt ons een hele duit en Igor zingt luidt :" IK HEB EEN DOKTER !!!"
We hopen volgende week naar de gevangenis te gaan om de moeder van Igor op te zoeken, met haar te praten en de papieren te regelen.
We gaan morgen officieel verhuizen. we hebben nog geen telefoon of internet daar dus het kan even duren dat ik weer wat schrijf , maar dan weet u waarom !

Heel dikke knuffel,
Eduardo, Tinka, Noemi en Igor !

• 28 Februari 2009 - 09:55

Pappa:

tinka , wat geweldig voor jullie en Igor,
    aardig van onze Vader dat Hij ook dat regelt.

Igor, parabens com medico, este uma presente de Deus.

ate logo, avo hollandais

• 28 Februari 2009 - 11:12

Wan:

Ach de lieve schat!
    En wat een cadeau tink, alles gratis, heerlijk!
    Wat een zegencadeautje,
    love ya, x.

• 28 Februari 2009 - 15:49

Marion:

Lieve Tinka, Eduardo, Noemi en Igor,

Geweldig dat Igor bij jullie kan blijven! En dat hij een echte dokter heeft. Wens jullie heel veel succes met de verhuizing!

Veel liefs Marion

• 02 Maart 2009 - 13:46

Karin:

Lieve Tinka, ik kon eerst het verhaal niet volgen want ik had je vorige brief niet gelezen, dus wist niet wie Igor was. Maar net is het gelukt om je andere mail te openen, dus zag daar wie Igor was, wat een geluk voor hem dat hij op jullie pad is gekomen, ik hoop dat hij dat beseft en jullie veel geluk zal brengen.Hoe is de verhuizing gegaan? Veel succes met alles en vooral met familie en werk. Liefs je overbuur