visum - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu visum - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

visum

Blijf op de hoogte en volg tinka

26 Februari 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Even weer een korte update ,
We zijn de laatste tijd erg druk geweest met een visum voor mij voor Thailand . Eduardo Noemi en Hannah hebben namelijk geen visum nodig omdat Brazilie 1 van de 3 landen ter wereld vrijstelling hebben op een visum voor Thailand. Daar tegenover ben ik als Nederlandse ( europeaan) het moeilijkste aan een langdurig visum te krijgen vanwege slechte naam voor de sex tourisme in Thailand.
Ik maakte me er natuurlijk best zorgen over , ik had ook gebeld met het consulaat en kreeg als antwoord dat alleen voor zakenmensen een langdurig visum te verkrijgen was , het maximale wat ze me kon geven was 3 maanden , daarna zou ik het in Thailand verder moeten regelen .
Afijn , ik kreeg dus afgelopen maandag mijn paspoort terug gestuurd en wat blijkt , ik heb een JAAR visum !!Zo geweldig ! Daarna kreeg ik echter te horen dat ik nu wel binnen 3 maanden me in Thailand moest meldenander szou ik mijn visum verliezen . Dat zou betekenen dat we half mei al uit nederland zouden moeten vertrekken , terwijk we al dingen hadden gepland in die tijd en ook de tickets waren al geboekt voor 3 juni.
Na een nacht niet te hebben geslapen , toch weer het consulaatt gebeld ,e n daar werd gezegd dat ik een jaar de tijd heb om naar Thailand af te reizen , dus geen probleem . Ze vertelde me ook dat ze voor mij een uitzondering had gemaakt met dit visum ..... Oooooooo wat zijn we blij !!
Dit wilde we even delen met jullie !

  • 27 Februari 2013 - 07:36

    Adri De Groot:

    Beste family,

    Wat fijn voor jullie dat het nu allemaal in orde is.
    Dat geeft rust en kunnen jullie uitkijken om eerst lekker in Nederland te gaan genieten.

    God is goed.

    Hartelijke meelevende groet,
    Andre en Adri

  • 27 Februari 2013 - 08:54

    Berend Withaar:

    Te gek Tink!

    Wat is Gods leiding toch zo duidelijk bij jullie aanwezig. Jullie zijn toppers.
    Tot gauw in Nederland.

    Groetjes,

    Beer, Fais en de kinderen.

  • 27 Februari 2013 - 08:56

    Wanda:

    Nou jah!!! Zo zie je maar weer, bidden helpt!
    Volgende keer ook dus niet meer een nacht wakker liggen hoor! Dat doe ik ook nooit...hahahaha!
    Deze hele onderneming is weer een bootcamp vertrouwen op God he?
    Liefs!!!

  • 27 Februari 2013 - 12:22

    Remco & Joanne:

    Hoi Tinka,
    Herkenbaar verhaal wat je verteld alleen zitten wij nog in spanning. Een visum krijgen voor Oeganda is vanaf januari dit jaar een stuk lastiger geworden dan voorheen. Op afstand is dit bijna niet te doen met de lokale overheid daar. Er zit denk ik niets anders op dan een toeristenvisum halen en binnen 3 maanden een werkvisum zien te regelen ter plekke. Dus bedankt voor de bemoediging dat God grote dingen doet als we naar Zijn wil leven!

    We vertrouwen er dan ook op dat ook deze hobbel overwonnen zal worden!

    Groet,
    Remco en Joanne

  • 27 Februari 2013 - 15:43

    Ellen:

    Wat gewedlig voor jullie, dat zal een hoop rust geven!
    Hij zorgt voor jullie, wat een bemoediging!!
    Tot snel,
    liefs Ellen, Pieter en de meiden

  • 02 Maart 2013 - 10:36

    Je Lieve Mams:

    Lieverd het is weer Dankbaar!Vader helpt jullie!En nu weet ik ook dat jullie een huis kunnen gaan!?Tjonge zeg ik kan Vader danken..............!Nog een maand en dan zien we weer allemaal!joepie.!!!Dag lief tot snel..!!
    Dat weet ik nog dat noemi al kan bidden en zo zij ook al dankbaar is aan Vader.Ze wordt bijna 5jaar.

  • 03 Maart 2013 - 07:30

    Ilse:

    Wat fantastisch!!!!! God is goed!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 116432

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: