laatste weekje - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu laatste weekje - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

laatste weekje

Blijf op de hoogte en volg tinka

25 Maart 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

MIjn huis staat op zn kop , gaten in de muur van de fotoos die eraf worden gehaald , lege kasten en het begint zelfs een beetje hol te klinken hier . Zaterdag worden onze meubels opgehaald en zondag komt iemand helpen het huis schoon te maken . Nu ben ik zef alles aan het scheiden van afval naar nog bruikbaar en wat te bewaren bij mijn schoonmoeder en wat mee te nemen naar nederland en thailand.
Het fijne van wonen ineen project waar veel mensen aan de deur komen , en vooral veel mensen die blij zijn met kleinen dingen .... is dat de doos van bruikbare dingen altijd weer leeg is na een visite van iemand uit de wijk ! dus dat helpt in de organisatie en de opruiming . Noemi vind het moeilijk om het huis leeg te zien worden , ze snapt dat we hier niet meer terug komen maar vind het opruimen wel moeilijk. Gelukkig hebben de meiden met afscheid nemen minder moeite , mischien omdat ze dat al zo vaak hebben gedaan in hun jong leventjes.
Woensdag is de laatse dag dat de meiden naar school gaan , dan is het daarna pasen . We nemen afscheid met taart en maken er een feestje van maar het zal niet makkelijk zijn . Donderdag gaan zowel Hannah als Noemi nog een laatse dagje spelen bij hun beste vriendjes . Dan is zondag de dag dat we afscheid gaan nemen van de familie van Eduardo . Dit alleen al opschrijven geeft me tranen . We hopen dat het op een rustige en niet al te emotionele manier zal gaan , ik weet niet hoe de meiden en ook Eduardo dit gaan trekken . Ik ga daarna namelijk naar mijn familie toe maar voor Edu en zijn familie is het de eerste keer voor zo een lange tijd , en de enigste kleinkinderen die zijn ouders hebben zijn onze meiden . We zijn ons er bewust van dat we een leete achter laten en dat doet zeer en is moelijk.
Wilt u aan ons denken deze week en voor ons bidden . We hebben echt extra Genade nodig .
Dinsdag 2 april stappen we op het vliegtuig en komen 3 april in nederland aan . We hopen jullie dan allemaal gauw te zien!

• 25 Maart 2013 - 15:37

Wan:

Ach lieve familie toch! Ik kan wel van alles verzinnen om te zeggen maar hoe stom ook hier moeten jullie gewoon door heen! Echt niet leuk!
    Ik bid voor jullie, dat Hij heel letterlijk jullie Burcht en Schuilplaats zal zijn. Ik ben wel apetrots op jullie! Van de stoere zendingsverhalen is dit ook de keerzijde en zo'n realiteit! Bedankt voor het delen, in jullie zwakte is Hij juist heeeeel sterk, liefs Wan.

• 25 Maart 2013 - 15:56

Anja:

Wat een grote stap... Ik zal voor jullie bidden!

• 25 Maart 2013 - 19:51

Bro:

Bah..wat een moeilijke week. Mijn gebed gaat uit naar jullie en papa en mama dos santos.
    Hartverscheurend...mijn hoop is dat het pasen wordt in de kerststraat...
    Love you and see you soon..big bro

• 25 Maart 2013 - 23:03

Debbie:

Zooooo ontzettend bij jullie in gedachten met al die moeilijke momenten!! Ik wens je Gods kracht toe, lieve Tinka, Du en meiden!!

• 26 Maart 2013 - 11:01

Barbara:

Lieve Tink
    wat een tijd voor je! Sterkte de komende dagen in deze achtbaan van gevoelens en emoties. Ben voor jullie aan het bidden...
    Hoop dat Eduardo en zijn familie het aankunnen, maar met Gods hulp, leiding en wijsheid, waar jullie steeds op vertrouwen en bouwen, zal het gaan...(met verdriet en pijn, met vallen en weer overeind komen...) OP naar ons en daarna een nieuw bestaan. Spannend ook voor de meisjes. Fijn om jullie gauw te zien
    liefs Barbara

• 26 Maart 2013 - 12:36

Hetty Van Den Brink:

Afscheid nemen is een beetje sterven... .heftig allemaal. Heel veel sterkte deze week en alvast een goede reis gewenst voor volgende week.

Tijs en Hetty

• 27 Maart 2013 - 11:02

Sonja:

Lieve lieve Tink,

Dit zijn moeilijke dingen en zo ontzettend stom!
    Was het maar makkelijker om elkaar 'even' te ontmoeten.
    Sterkte liefie, God is nabij!!

Liefs Sonja
    en, tot heel snel :D ( dat is dan wel weer leuk)