leuke dag ! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu leuke dag ! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

leuke dag !

Blijf op de hoogte en volg tinka

30 Oktober 2012 | Brazilië, Belo Horizonte

vanmorgen om 8.00 stond Patricia , een van de eerste moeders die we hebben geholpen hier in de wijk , voor mijn deur .
Ze kwam om me te helpen met mijn huis schoonmaken .
Patricia heeft de afgelopen jaren meerdere malen voor langere periodes in de gevangenis gezeten . Ze ligt me dicht aan het hart en haar kinderen ook (Iago, Igor die bij ons heeft gewoond, Nathalia was ons bruidsmeisje ..en nog 4 andere ) Afijn , we hebben altijd voor haar en haar kinderen gezorgd en geholpen waar nodig .
Dus vanmorgen stond ze voor mijn deur met de mededeling dat ze wat voor mij wilde doen deze keer .
Ik ben namelijk de afgelopen 2 weken goed ziek geweest en Eduardo is nu voor een week in Rio de janeiro met een team om in een sloppenwijk daar te werken . Dus had ze goed ingeschat dat ik al een tijdje niet aan de grote schoonmaak in mijn huis was bezig geweest. Ze kwam binnen als een wervelstorm , en liet alles blinkend achter . Toen we samen koffie dronken kon ik haar ook echt zeggen dat we nu na 7 jaar eindelijk als vriendinnen koffie konden drinken en ik me niet meer haar sociale werker voelde .
Aan het einde kwamen ook nog 2 van haar kinderen helpen , en ik kreeg gewoon een brok in mijn keel. Na 7 jaar geven kwamen ze nu mij een helpende hand bieden . Ik vertelde ook aan Patricia dat ik zie hoe ze is gegroeit de afgelopen jaren en nadat ik haar kinderen in hun kindertijd meer heb gezien dan zijzelf kan ik haar eindelijk haar tieners terug toevertrouwen aan hun moeder en echt met rust hier afscheid nemen , ook als dat wel erg moeilijk gaat worden .
Vanmiddag had ik de jongens groep alleen , omdat eduardo naar Rio is en de andere groepsleider naar een conferentie was.
16 pubers in een zwembad , het was een hele uitdaging maar omdat ik de vrouw van Eduardo was hadden ze allemaal respect voor me en luisterde ze erg goed. ( de naam Eduardo dwingt hier in de wijk gewoon respect af hahahaha)
Ik heb genoten van deze dag , lekker druk , hard werken , uitdaging en toch zo genieten van al deze lieve mensen en kinderen waar ik zo van hou !!

  • 30 Oktober 2012 - 09:27

    Corine:

    Hey Tinka,

    Wat een mooi verhaal weer! En wat weet je het goed neer te zetten. Mooi om te zien dat al je inspanningen in dankbaarheid worden ontvangen en dat zich dat nu vertaald in een stukje hulp aan jou. Ik ben niet zo'n trouwe mailer, maar wel een trouwe lezer ;-) Geniet van je gaven en je mooie werk!
    Lfs, Corine

  • 30 Oktober 2012 - 12:24

    Wanda:

    Ik heb het natuurlijk live gehoord en gezien op de skype! Maar wat een vette blessing om zo'n cadeautje te krijgen zeg! Kan ze hier ook ff komen :-)

  • 30 Oktober 2012 - 17:20

    Nathalie:

    Gaaf om te lezen Tinka! we moeten snel weereens skypen ofzo :-)
    hoop dat je weer helemaal beter bent!
    liefs Nathalie

  • 31 Oktober 2012 - 19:57

    Stien:

    Dag lieve dochter,
    Wat mooi zeg!Ik kan paticia al goed nadenken!Wat weer lief van haar dat zij jou helpt schoonmaken.Wat lief zeg!!En haar dochtertje toen ja ging trouwen en samen met onze jelle(kleinzoon) en haar!Wat lief allemaal!Je mams genoot van alles.Jezus zal je helpen met alles......Dank Vader....................je mams

  • 31 Oktober 2012 - 19:57

    Stien:

    Dag lieve dochter,
    Wat mooi zeg!Ik kan paticia al goed nadenken!Wat weer lief van haar dat zij jou helpt schoonmaken.Wat lief zeg!!En haar dochtertje toen ja ging trouwen en samen met onze jelle(kleinzoon) en haar!Wat lief allemaal!Je mams genoot van alles.Jezus zal je helpen met alles......Dank Vader....................je mams

  • 31 Oktober 2012 - 19:57

    Stien:

    Dag lieve dochter,
    Wat mooi zeg!Ik kan paticia al goed nadenken!Wat weer lief van haar dat zij jou helpt schoonmaken.Wat lief zeg!!En haar dochtertje toen ja ging trouwen en samen met onze jelle(kleinzoon) en haar!Wat lief allemaal!Je mams genoot van alles.Jezus zal je helpen met alles......Dank Vader....................je mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 116383

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: