nieuws - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu nieuws - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

nieuws

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

16 Oktober 2012 | Brazilië, Belo Horizonte

Zoals velen van jullie weten zijn Eduardo en ik al een tijdje weer aan het nadenken wat onze volgende stap zal zijn .
We hebben de afgelopen 7 jaar geweldig werk mogen doen hier in de sloppenwijk Pedreira Prado Lopes , in de grote stad Belo Horizonte. Het begon met een liefde voor de kinderen en heeft als reslutaat gehad dat er nu een wijk centrum staat waar de kinderen en hun families atijd terecht kunnen. Vandaag de dag bieden we ji-jitsu , muziek les , judo en algemene groepsactiviteiten. We gaan bij de ouders thuis langs , geven bijbelstudies, helpen in het zoeken naar een baan en geven adviezen over opvoeding en wat voor hulpvraag er ook is.
Dit alles hebben we samen met u steunen financiele hulp mogen doen en daar zijn we u heel dankbaar voor.
Het buurtcentrum , HUIZE ROTS, zal vanaf januarie overgedragen worden aan nieuw leiderschap. Fabricio is al 2 jaar lang een trouwe medewerker in het huis en heeft ook de verantwoordelijkheid over de financien. Het afgelopen jaar is hij met Eduardo opgelopen om alles te zien en te leren over het huis en leiderschap van het huis. Samen met zijn vrouw zien we echt dat hij een geschikte leider is en die het werk optimaal zal voortzetten. Natuurlijk blijft het huis ook onderdeel van Jeugd met een Opdracht ,de organisatie waarvoor wij werken. Daardoor zal Fabricio er niet geheel alleen voor staan omdat zowel hij als het huis valt onder de vertrouwde koepel van jeugd met een opdracht en diens leiders .
Vor ons als gezin zien we uit naar een nieuwe periode , een nieuwe uitdaging een nieuw continent.
In de laatste bloq hebben we geschreven dat we overal voor open staan , en bidden voor waar God ons wilt hebben . Dit heeft de afgelopen maanden veel reuring in huize Santos gebracht omdat vooral ik Tinka niet heel makkelijk ergens heen ga met 2 kleine kinderen tenzij het echt van God komt . Maar we zijn er toch helemaal uit en ook helemaal klaar voor .
We gaan namelijk naar Thailand.
Om te beginnen voor 2 jaar om ook daar te werken in de sloppenwijken , om de taal en cultuur te leren . Hier in Brazilie hebben we veel gewerkt aan preventiewerk , dat de kinderen uiteindelijk niet op straat terecht komen . In Thailand zullen we ook aan preventie werk gaan werken maar meer in de richting van preventie voor kinder ontvoering en kinderprostitutie. We hebben nog niet alle details klaar en zullen jullie daar later meer over vertellen . We vinden het heel spannend , maar hebben er ook heel erg zin in . Voor vragen en reacties staan we absoluut open . We hebben u steun nodig en willen vragen of jullie zin hebben om mee te gaan met ons in dit nieuwe avontuur.

• 16 Oktober 2012 - 19:37

Merel:

WOW Tinka! Wat bijzonder, en wat een mooie, spannende, nieuwe uitdaging!! Ik bid dat jullie ook daar in Thailand een levensgroot verschil zullen kunnen maken!
    Zal voor Edu ook niet niks zijn om zomaar naar Thailand te gaan... Mijn steun blijven jullie houden (en als we bij het overmaken iets anders moeten vermelden dan voorheen laat het dan weten he :)))
    lieve groet,
    Merel

• 16 Oktober 2012 - 19:39

Dita Mak:

Hallo Eduardo, Tinka, Noemie en Hannah!
    Sjonge, wat spannend! Maar gaaf ook! Kan me goed voorstellen dat je dit niet zomaar doet... maar als het van God is zal Hij jullie helpen bij iedere stap! Veel geloof, wijsheid, moed en kracht gewenst!
    En veel liefs vanuit Amersfoort, Hans, Dita, Mariana en Anna Lisa.

• 16 Oktober 2012 - 21:25

Lico De Buck:

beste tinka en eduardo en kids
    ik blijf jullie steunen want ook nu ik het goed als er mensen biddend achter julie staan,
    ook financieel .
    hartelijke groet lico de buck.

• 17 Oktober 2012 - 02:40

Mirjam En Junior:

Hoi Tinka, Eduardo en meiden!

De andere kant van de wereld op! Niet een grote stap, maar een hele grote! Een spannend avontuur (God is niet saai) en we wensen jullie Zijn zegen toe, daar, maar ook de verdere voorbereidingen vooraf aan deze grote reis! Brazilie en Belo Horizonte gaan jullie missen!
    - Vooral ook moedig deze stap te zetten! Petje af...-
    Liefs en een abraço vanuit Natal

• 17 Oktober 2012 - 07:02

Marius:

Het maakt niet uit waar jullie heen gaan Tink!! De aarde is rond. Wij staan achter jullie!
    Veel succes met het voorbereiden van deze operatie! Gr. Annelien & Marius

• 17 Oktober 2012 - 08:51

Bro:

So so..helemaal naar Thailand!
    Hebben jullie al een standplaats op het oog?

• 17 Oktober 2012 - 19:18

Ellen:

Lieve Tinka en Eduardo,

Wat spannend allemaal, voor jullie hele gezin!
    Heel veel sterkte de komende maanden met het werk overdragen en afscheid nemen van een huis wat deel geworden is van jullie leven!

liefs Pieter, Ellen, Esther en Lisa

• 18 Oktober 2012 - 08:27

Feike [ Vader]:

Lieve Tinka en Edu en mijn kleine meisjes !! ;-))

7 jaar gelden vertrokken met 2 koffers !!
    2 jaar op een stapelbed met een paar ander meiden op een mini kamertje.
    Dan veel zegeningen, Eduardo !! Noemi !! Hannah !!
    Vervolgens een prachtig project op mogen zetten..."'Huize Rots"" in Belo Horizonte.

Eindelijk een plekje voor jullie; eigen kamers, douche, een wasmachine, een bank om op te hangen lekker tv kijken , een auto, een school voor de meisjes......

Tjaaa, dan denkt een äardse" vader ..gelukkig een redelijk "normaal"bestaan ..in de zending.

En ....de Hemelse Vader roept, "waarheen zullen wij gaan ??? ZEND ONS !!.

En julie gehoorzamen ....weer alles achterlaten..uit je "comfortzone" en weer met een paar koffers vertrekken.

Jullie zijn bijzonder .

Gods rijke Heil en Zegen wens ik jullie toe

liefs pappa

• 18 Oktober 2012 - 09:51

Mennie:

Lieve mensen,
    wat een uitdaging!!!
    GODS ZEGEN wensen wij jullie toe!!!!
    Gr en liefs vanCor&Mennie

• 18 Oktober 2012 - 13:22

Tante Ien En Jan:

Lieve Tink, Edu en jullie schatten,

Wat een bijzonder avontuur gaan jullie weer tegemoet. Zijn handen en voeten zijn. Een rauwe wereld wacht jullie. Vader gaat mee en sterkt en troost. Veel genade toegebeden. Liefs

• 19 Oktober 2012 - 12:18

Ellie:

Wow, wat een moed, geloof en vertrouwen zeg! Ik heb echt respect voor het werk wat jullie doen! Veel zegen met deze plannen, God is erbij!! (gaaf hè) Liefs, Ellie

• 19 Oktober 2012 - 13:46

Carla En Jan:

hoi lieve tink en eduardo,

ik ben er stil van!
    heb diep respect voor jullie.
    liefs carla

• 30 Oktober 2012 - 09:06

Annemarie C:

Wow!
    ik las dit verslag nu pas! Wat een nieuwe uitdaging! Heel tof en superspannend!
    Veel zegen met jullie gezinnetje in alle voorbereidingen!
    Liefs