de wereld staat open - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu de wereld staat open - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

de wereld staat open

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

19 Juli 2012 | Brazilië, Belo Horizonte

Het heeft lang geduurd voor ik weer wat kon schrijven op dit bloq. We hebben een paar emotionele en pittige maanden gehad van denken en bidden. Ons werk heeft natuurlijk niet alleen veel impact op ons materialistische leven maar ook emotioneel ga je soms door moeilijke dingen heen. Ook onze hele levensstijl als man en vrouw en als ouders is anders dan in een ''normaal '' hollands gezin. Ik grapte laatst met mijn zus er nog over dat bij hun soms de vraag is ...blijven we in aalsmeer wonen of gaan we naar de veluwe ofzo ( be wijs van spreken) en dat bij ons de vraag de laatste tijd is .... blijven we in Brazilie , gaan we mensen trainen in Amerika of gaan we met straatkinderen in India werken.
De wereld ligt voor ons open , alleen dan niet in de zin van vakantie vieren maar, waar kunnen we het meeste mensen mee helpen.
Als vrouw zou ik mijn man de hele wereld over volgen , als moeder blijf ik liever in Brazilie of stiekum zelfs naar Nederland .... en ik als Tinka ... Als er maar een Starbucks in de buurt is hahahaha ...nee hoor ik zou graag soms weer eens terug in de tijd willen , waar straatkinderen onder een brug sliepen , waar ik hun kapotte voeten verzorgde , waar ik op een vies matrasje naast een kind ging liggen dat zo alleen en koud was.

Wat we zeker weten is dat we blij zijn met onze levensstijl, de wereld is onze speeltuin en werkplaats , alleen weten we nog niet waar de toekomst ons zal brengen.
Hier in Belo Horizonte zijn we er steeds meer zeker van dat onze tijd hier klaar is. We hebben een nieuwe leider gevonden voor het huis en die zijn we op dit moment aan het trainen . Het werk loopt ondanks de weinig medewerkers goed door. We hebben er echt rust over. Nu alleen nog de volgende bestemming zeker weten ! Bid u met ons mee ?

Gisteren kwam ons bruidsmeisje Ruth langs. Ze was toen 4 jaar net als Noemi nu. En nu is ze alweer 9 . Ze vroeg voor een fotoo van haar als bruidsmeisje, ik heb de mooiste uitgezocht en in een lijsje gedaan. Ze vond het prachtig . Ruth is en blijft ook een beetje ons kind, ze is deel van onze geschiedenis en wij deel van die van haar.

Ook Iago zagen we van de week weer eens, Hij is een week vrij van de gevangenis. Toen hij ons zag gaf hij een dikke knuffel en ook Edu een dikke kus . Hem kende ik als een bang jongetje dat woonde op de daken , steeds maar op de vlucht. Vandaag de dag zit hij zijn straf uit , en we hopen hem volgende jaar mischien naar een DTS te sturen , ( zendingcursus) zodat hij een nieuwe start kan maken , ergens anders dan hier .
Ook Iago is een deel van ons .... en wij van hem .

Zo zijn er veel meer verhalen . Sommige met goede afloop en sommige met verdriet . Wel ben ik blij voor al deze verhalen , kinderen , volwassenen ...... deel van ons en wij deel van hun ....

  • 23 Juli 2012 - 16:41

    Pappa:

    lieve Tinkel en Edu, goed om weer te horen van jullie op deze side, maar ook dat wij nu met anderen kunnen spreken over jullie zoektocht .
    Een zoektocht die de HG moet aansturen en bevestigen .....eeeeeeh en ja dat maakt voor ons het ook wel spannend ...
    Want ja, waar vliegen wij nu straks weer heen om jullie te zien ????
    Bestaat er ook een bediening aan een mooi zandstrand met hotelletje voor je ouwe lui ???? ;-)

    liefs en Zegen P&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 116389

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: