kruispunt - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu kruispunt - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

kruispunt

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

28 November 2011 | Brazilië, Brasilia

Soms is niet de vraag hoe en wanneer maar is de vraag : Ben je bereidt.....
Na een jaar van denken , bidden en doen kwamen Eduardo en ik erachter dat God meer van ons vraagt dan alleen maar ons dagelijkse werk hier in brazilie. Ook is de vraag of we Hem willen dienen boven alles niet een eenmalige vraag maar eentje die steeds weer opnieuw wordt gesteld zodat we alert blijven voor Wie en Waarom we de dingen doen de we doen.
Op deze manier werd ons de vraag gesteld of we alles wat we in de afgelopen 5 jaar hebben opgebouwd konden achterlaten om weer helemaal opnieuw te beginnen. Eduardo vond het meteen al prima, maar ik was niet bereid om weer alles op te geven. Ik snapte niet dat ik dit voor de 2e keer zou moeten doen. Na Nederland te hebben achtergelaten heb ik nu hier weer echt een nieuw thuis gevonden , zelfs met familie heb ik nu via de familie van Eduardo alles wat ik graag voor mezelf maar ook voor mijn kinderen zou willen, een opa en een oma , tantes, ooms, neefjes en nichtjes.
Nee ik was niet bereid om dit op te geven !
aaaiiiiii daar ging iets mis met mijn roeping , mijn hart en mijn bereidheid om God boven ALLES te dienen.
Afgelopen jaar heeft God me op verschillende manieren laten zien , dat Hij voor mij zorgt en daarbij ook voor mijn gezin, mijn financien mijn gezondheid mijn ALLES ..... het enigste wat Hij mij vroeg was of ik bereid was om Hem boven alles te dienen . Dit is denk ik de kern van het werk dat wij hier in Brazilie Belo Horizonte doen . Als ons hart namelijk niet bereid is en gelijk staat met die van God dan moet ik dit werk doen , vanuit een liefde voor de medemens of een goed gevoel of inderdaad een MOETEN...... Als dat mijn reden zou zijn dan zou ik het niet lang volhouden omdat ik niet altijd evenveel van mijn medemens hou , ik me niet altijd goed voel en als het woord moeten al in een zin voorkomt dan ben ik al weg voor je uitgepraat bent.
Nee , het heeft even geduurd maar ik heb met volle overtuiging kunnen zeggen dat ik uiteindelijk bereid ben om alles hier op te geven en opnieuw te beginnen waar God dat zou willen ..........
En weet je wat Gods antwoord daarop was ? JULLIE MOGEN NOG BLIJVEN WAAR JE BENT (voorlopig 2 jaar), omdat als je bereid bent om te gaan dan kan Ik je weer nieuwe dingen geven om te blijven !

We zijn reuze enthousiast om hier in Belo Horizonte te blijven en wat blijkt is dat zowel onze kerk hier als onze leiders van Ywam echt al plannen voor ons hebben die we zelf nooit hadden bedacht. Ook in Huize Rots hebben we zin om nieuwe dingen te beginnen , nieuwe projecten met de kinderen/tieners en het gezinswerk wat we doen. Het is gaaf dat we de kinderen waar we 5 jaar geleden mee begonnen zijn mogen blijven begeleiden in hun tienerjaren. Dit zijn namelijk de meest cruciale jaren voor zowel de jongens als de meiden. We willen ook meer evangelisatie werk gaan doen in het centrum van de stad en groepen organiseren om door heel Brazilie en de rest van de wereld , waar nodig (zoals in Haiti) hulp te bieden , niet alleen voor korte tijd maar dingen opbouwen zodat mensen nieuwe dingen zullen leren , en doen wat blijvend is en levens veranderd .

We zijn erg blij met alle steun en hulp die we van iedereen in de afgelopen jaren hebben mogen ontvangen. we zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden zodat ook voor de nieuwe dingen jullie op de hoogte zijn !

  • 28 November 2011 - 14:06

    Mirjam En Junior:

    Ik zeg: Amem! Mooi en bemoedigend om te lezen!
    Zien we elkaar volgende maand op de Assembleia van Jocum in Goiania?
    Abraço Mirjam

  • 29 November 2011 - 13:35

    Inez:

    Hoi,
    Wat goed om te horen. Terwijl ik het aan het lezen was, dacht ik; o, Nee Tinka, dit hoef je toch niet achter te laten. En gelukkig je mag nog doorgaan met jullie mooie werk. Heel veel sterkte en hernieuwde energie gewenst.
    Liefs

  • 30 November 2011 - 13:26

    Esmé:

    Wat gaaf dat God zo met je aan het werk is. Het zette mij ook stil bij hoe en wat ik doe in mijn leventje.
    Veel succes met de nieuwe plannen en veel zegen bij wat jullie doen.

    Liefs, Esmé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 116349

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: