home sweet home + cultuurschok ! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu home sweet home + cultuurschok ! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

home sweet home + cultuurschok !

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

29 Mei 2011 | Brazilië, Brasilia

het is bijna niet te combineren, lekker weer om thuis te zijn maar aan de andere kant ook zo weer moeten wennen.
Ik zie nu hoe vrijwillegers naar ons en de sloppenwijk kijken. Na een land als Amerika vliegt de armoede/rommel/geuren en kleuren ons toch even aan. Weten met je hoofd dat je hart hier is , maar met je hart nog in amerika,halverwege een cursus met veel vrienden om ons heen en ook daar was een plek die we thuis konden noemen.
De kinderen gaan erg goed , en hoewel noemi nog veel praat over haar vriendjes in colorado wil ze graag hier weer naar school. ze zat de eerste dag al met haar lunch trommeltje klaar om te gaan. Ze begint nu morgen aan haar eerste schooldag.
Hannah is gelukkig weer helemaal beter en is erg blij haar mama weer de hele dag om haar heen te hebben. tijdens de cursus was ik namelijk de hele dag druk, met leren en werken in de keuken.
Vanwege ons onverwachte vertrek uit amerika hebben edu en ik veel dingen te regelen hier, verzekeringen moeten weer aangevraagd worden en aanmelden voor school en ook voor ons werk is het allemaal een beetje gek.
We hebben besloten om het eerst aan te kijken en het leiderschap bij nathalie en ednilson te houden om verwarring in het team te voorkomen. Dit omdat we in aug/sept weer naar nederland gaan en dan wordt het een zooitje.
we zullen ondersteunend te werk gaan, en de gaten invullen waar nodig zowel in de groepen als in de sloppenwijk.
ik zelf weet nog niet helemaal wat ik er allemaal van moet denken , ik had graag mijn cursus afgemaakt maar soms zijn onze plannen anders dan die van Hem die we dienen. We zien dat we hier ook weer nodig zijn en daar willen we voor gaan.

• 30 Mei 2011 - 06:23

Ilse:

lieve tinka! succes met alle veranderingen! en goed dat je onder woorden brengt zoals het voor je is!
    ik zie er naar uit je in september te zien! hug

• 30 Mei 2011 - 08:45

Martine:

een hele dikke kus van ons!!! fijn dat jullie veilig en wel weer terug zijn....
    we kijken erg uit naar september ;)
    liefs bert martine en de mannen!!

• 30 Mei 2011 - 16:30

Inez:

Hoi Tinka en Eduardo,

Wat balen dat je de cursus niet kon afmaken. Heel veel sterkte de komende maanden, om alles weer een beetje een plekje te geven en je weer voorbereiden op de reis naar Nld.
    Liefs en een dikke knuffel, Inez

• 31 Mei 2011 - 13:31

Jan En Tante Ien:

Nou zeg, wat onverwacht allemaal.En zo begrijpelijk je gevoelens en reaktie.
    Fijn dat de kids zich weer thuis voelen, dat scheelt wel veel. Het heeft tijd nodig.
    Sterkte voor vandaag en vreugde voor morgen.
    Veel liefs van ons en tot ziens!!

• 19 Juni 2011 - 13:00

Lico:

beste tika en eduardo,
    ik vind het jammer dat je cursus niet is afgemaakt.
    ik wens jullie Gods zegen met de veranderingen. blijf voor jullie bidden.