wat is een mensenleven u waard? - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu wat is een mensenleven u waard? - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

wat is een mensenleven u waard?

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

17 December 2010 | Brazilië, Belo Horizonte

Zomaar een gedachten :

al een paar maanden lang ben ik aan het nadenken over deze vraag :
Wat is een mensenleven waard?
In Brazilie liggen de mensen letterlijk op straat hun roes uit te slapen, zé doen hun behoeftes in een hoek op de stoep met soms een stuk karton voor een beetje privacy maar vaak ook gewoon zonder schaamte in het openbaar.
Ik zie dit gebeuren en vraag me af hoe zé waren als baby , of hun moeder blij met zé was, hoe zé geleerd hebben om te lopen en nu hoe zé geleerd hebben om alles te vergeten.

Niemand krijgt een kindje met het idee dat deze zelfde baby 10-15-20 of 30 jaar later rond dwaalt in een wereld waar alcohol em drugs zijn/haar enigste manier zijn om te vergeten en te overleven.

Als je een baby in je armen houd dan is het makkelijk om te zeggen .... Ik heb mijn leven voor je over , alles zal ik je geven wat binnen mijn bereik is....
maar wat is onze reactie als deze zelfde baby 10-15-20 of 30 jaar later voor je neus zijn broek naar beneden trekt om zijn/haar behoeftes te doen.

Wat is een mensenleven ons waard?
Is een mensenleven MIJN leven waard?

Het is nu bijna Kerst en ik denk dat daar ons antwoord ligt.
Als God het waard vond om het leven van Zijn zoon te geven voor ons , wie ben ik dan om een mensenleven minder waardig te vinden. Wie ben ik dan om te zeggen dat mijn leven meer waard is dan die man of vrouw die op straat
ligt , midden op de stoep maar toch zo onzichtbaar voor wie het niet wil zien.

Ik denk dat het antwoord op die vraag voor mij is:
Já een mensenleven is mijn leven waard , omdat mijn leven net zoveel waard is als die baby, tiener man of vrouw die op straat genegeerd word omdat zé viés zijn em stinken, em geen plaats hebben waar zé thuis horen em geen liefde kennen zoals ik die wel ken.
Daarom ben ik hier om te vertellen van die liefde , van die Vader die Zijn Zoon heeft gegeven, om te vertellen over hun waarde in Christus . Om een nieuw leven aan te bieden.

Wat is een mensenleven u waard?
Is het u tijd waard? Is het u vakantie waard ? is het u geld waard ? is het u gebedstijd waard? is het u carierre waard of juist het verlies van u carierre?
Is een mensenleven u leven waard?

  • 18 December 2010 - 19:41

    Wanda:

    Pfff...heftig maar heel goed!

  • 20 December 2010 - 06:16

    Moeder Judith:

    Van harte met jullie nieuwe huis,'
    kreeg bericht van je moeder.
    ook gezegende kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar (zeker met het huis).
    Zie deze site voor het eerst en ga hem nu volgen.
    Groetjes Andre en Adri de Groot, Vlist

  • 20 December 2010 - 17:02

    Sonja:

    Mooi verwoord Tinka! liefs Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 116386

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: