op zoek naar meer - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu op zoek naar meer - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

op zoek naar meer

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

19 Mei 2010 | Brazilië, Belo Horizonte

er is altijd meer dan dat we zien, zo ook zijn er altijd meer sloppenwijken, met meer mensen en meer problemen en meer hulpvraag.
een van onze nieuwe doelen dit jaar is om als team op zoek te gaan naar andere sloppenwijken en buurten waar ook zoveel hulp nodig is.
We hebben er intussen alweer een paar bezocht en wat evangeisatie gedaan. Nu hebben we een wijk gevonden waar ze erg open staan voor ons. Eduardo heeft na een paar visites besloten om vanuit onze eigen kerk een huiskring te beginnen. Hij is uitgenodigd om deze bijblestudie te houden bij de drugschef zelf thuis. Alle activiteiten worden dan gestopt en de bijbel gaat dan open.
Gisteren was de eerste avond en mensen moesten staan, er waren wel 20 jongelui om te horen wat eduardo en 2 andere jongens uit die wijk te zeggen hadden. Na afloop nog met een aantal nagesproken en vriendschappen gesloten met een aantal van deze jongens.
helaas krijgen we net te horen dat 1 van deze vriendschappen al een einde heeft gevonden , vanacht om middernacht is een van deze jongens, vader van 2 kleine kinderen doodgeschoten. Hoe smerig is het spel tussen licht en duister dat een werk dat begint, een licht dat begint te schijnen in de duisternis meteen gedoofd wordt. deze jongen stond open voor verandering en voor wie Jezus voor hem is , we weten niet wat er precies is gebeurt. Vanmiddag gaat eduardo erheen om te helpen waar nodig.
Bidt u alsjeblieft mee voor bescherming ook voor Eduardo, het is letterlijk het hol van de leeuw waar hij zich begeeft, maar we weten dat hij het Licht van Jezus brengt waar hij gaat.

• 19 Mei 2010 - 13:38

Anja:

Sjonge, wat heftig zeg. Het laat wel zien hoe belangrijk het werk is dat jullie doen. Sterkte!

• 19 Mei 2010 - 14:11

Marga, Arjen En Kids:

Lieve Tinka en Eduardo, jullie werk is duidelijk zo hard nodig! En het lijkt wel hoe meer tegenslag er is, hoe duidelijker het is dat jullie werk er toe doet. We bidden voor bescherming!

• 19 Mei 2010 - 18:34

Sander:

Machtig, de rillingen lopen over mijn rug! Wel erg van de moord...
    Misschien is het niet op zijn plaats om dit te zeggen, maar misschien stond hij zo voor de verandering open dat God hem meteen bij zich wou hebben...

• 19 Mei 2010 - 19:09

Tijs En Hetty:

Hoi Tinka en Eduardo,
    Geweldig om te lezen, wat een openingen. God is er bij, zonder Hem zou je dit nooit doen!

• 19 Mei 2010 - 19:37

Mams:

Lieve kinds,
    We hebben vanmiddag al zo gebeden...erg erg erg hoor!God zal bij en over jullie zijn.........Amen.

• 19 Mei 2010 - 21:40

Mark:

Lieve Tinka en Edu,

Wil wel van alles zeggen; dat jullie helden zijn, licht op de donkere plekken van deze aarde, verder denken en doen. Maar zeker ook bijzondere vrienden zijn die ver weg lijken, maar in mijn hart heel dicht bij zijn!
    X Mark, ook aan mijn kleine grote vriendin!

• 20 Mei 2010 - 06:18

Marcel:

He sis,
    Krachtig hoor hoe jullie het allemaal doen en waar jullie allemaal gaan. Wijsheid en zegen.

Bro

• 20 Mei 2010 - 08:14

Chiel:

Wat zijn jullie daar toch bijzonder. MOet aan dit lied denken.. en dan niet zo zeer voor de kerk maar voor jullie als gezin. DOei

Heer, wat een voorrecht om in liefde te gaan,
    Schouder aan schouder in Uw wijngaard te staan;
    Samen te dienen, te zien wie U bent,
    Want Uw woord maakt Uw wegen bekend.

Samen te strijden in woord en in werk
    Eén zijn in U, dat alleen maakt ons sterk
    Delen in vreugde, in zorgen, in pijn,
    Als Uw kerk, die waarachtig wil zijn.

Samen op weg, dat is ons gebed,
    Als een volk dat juist daarvoor door U apart is gezet.
    Vol van Uw liefde, genade en kracht,
    Als een lamp die nog schijnt in de nacht.

• 24 Mei 2010 - 00:44

Karin:

De jongen is gestorvan met de laatse woorden van Edo nog in zijn hoofd. Hij was wel van plan om het anders te doen maar net te laat.Maar de goeie bedoeling was er. Hopelijk zet het niet nog meer kwaad bloed bij de anderen die dan denken wraak te moeten nemen... ze kunnen nu beter maar echt naar jullie inzicht gaan leven. Makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe gaat de zwangerschap? Succes met jullie werk!