eduardo is vertrokken - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu eduardo is vertrokken - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

eduardo is vertrokken

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

27 Januari 2010 | Brazilië, Belo Horizonte

woensdag 27 januari 2010
eduardo is onderweg naar Haiti
Vanochtend om 3 uur is eduardo met twee medewerkers van JOCUM Belo Horizonte, johan lukasse en Michelle Chaves, en nog zeven jonge mensen van andere YWAM basissen in Brazilië, naar de Dominicaanse Republiek vertrokken.

Na dagenlange voorbereidingen, ze mochten ieder 70 kilo verdeeld over 3 koffers meenemen, waren alle koffers vol. We hadden van alles gekregen: allerlei soorten medicijnen, verband, pleisters, kleurtjes, schriften, etc.

Best heel bijzonder hoe mensen uit de buurt, die gehoord hadden dat Johan zou gaan, dozen vol medicijnen kwamen brengen. We hadden het ook op de nationale Braziliaanse YWAM website afgekondigd, met als resultaat dat ik hele bergen e-mails kreeg van jongeren die ook meewilden om te gaan helpen. We zullen gaan proberen om zo gauw mogelijk een volgend team te organiseren, misschien al voor eind februari.

Het was wel een hele spannende week. Het is niet zomaar een reisje. Wat zullen ze er allemaal aantreffen? De medewerkers van Jeugd met een Opdracht (YWAM) in Haïti schreven dat ze de afgelopen 2 weken meestal om 2 uur ’s nachts pas naar bed gingen en dan om 5 uur ’s morgens alweer begonnen. Dat kan je natuurlijk niet zo lang volhouden!

Ons team zal donderdag de rit per bus maken, tussen de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek, en St. Marc. Het stadje in Haïti waar de YWAM basis is. Dat is een gevaarlijk stuk, omdat er zoveel wanhopige en hongerige mensen zijn, die de laatste tijd zelfs ook de auto’s met dokters en hulpgoederen aangevallen hebben. Normaal kan je die 200 km in een paar uur rijden, maar we hoorden dat ze er nu vaak wel 18 uur over doen.

Willen jullie bidden voor een veilige aankomst?

Eduardo Santos, Johan en Michelle Chaves uit BH

• 27 Januari 2010 - 21:35

Madelon :

hoi tink zoals ik in mijn vorige reactie al schreef, ik zal zeker bidden dikke kus lon

• 27 Januari 2010 - 22:10

Martine:

we blijven met jullie meebidden....
    Gods zegen lieve mensen.... en tink, een extra dikke knuffel voor jou... pas goed op jezelf. liefs martine en dr mannen

• 28 Januari 2010 - 06:29

Karin:

Lieve Tinka, wat geweldig dat ze met zoveel spullen zijn vertrokken en nu hopen dat alles goed terecht komt, en dat ze heel veel werk kunnen verrichten. Ben in gedachten bij hen en wacht op je volgende berichten.

• 28 Januari 2010 - 07:54

Ellen:

Lieve Tinka,

Wat geweldig dat Eduardo op zo'n praktische manier hulp kan gaan bieden in Haiti, ook heel spannend!!
    We denken zeker aan jullie, ook aan jou, nu je alleen met je kleine meid en je dikke buik achter blijft!
    HIJ is bij jullie, ik hoop dat dat zeker jullie troost en kracht zal zijn de komende weken!!

liefs Pieter, Ellen, Esther en Lisa

• 28 Januari 2010 - 10:32

Oma Nagtegaal:

Lieve Tinka,
    Wat hoor ik een prachtige verhalen van je moeder over Noammi!!
    Ik geniet ervan, zoals ze elkaar zien, wat een
    bijdehant kind. Leuk he?
    Hoe lang is Edu in Tahiti? Wat een onderneming! Hoop dt alles goed gaat.
    Ik stuur je een paar pakjes thee, dag lieverd, dikke kus van omi, doei!!!

• 28 Januari 2010 - 17:20

Wanda:

Hee Stoere Moeder!
    Heb je al wat van Du gehoord?

x

• 29 Januari 2010 - 12:30

Antje De Rijk, :

ik wens jullie heel veel kracht en god zegen toe!
    Het is geweldig dat jullie daadwerkelijk mogen helpen-vanuit hier kunnen wij geld geven en bidden.Ik had al gedacht dat jullie Johan kennen- fijn dat jullie samen gaan.Een stukje vertrouwdheid/veiligheid,toch?Groetjes van Antje, Naarden