heel erg bedankt! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu heel erg bedankt! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

heel erg bedankt!

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

10 November 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

De test is gelukt en ik heb super veel reacties gehad , dit is voor mj natuurlijk weer een dikke motivatie om door te gaan met schrijven. Eigenlijk was het om mijn moeder te overtuigen dat iedereen de mails kreeg, want zij kreeg hem niet. Later kwamen we erachter dat ze niet was aangemeld. Nu is ze weer gerustgesteld haha en ook zij is blij met alle reacties.
Afgelopen vrijdag zijn mijn ouders aangekomen. Ze blijven voor drie weken bij ons. Noemi en mama waren binnen een uur weer dikke vriendinnen en spelen zingen en kletsen de hele dag door. Met mama gaat het echt goed, ze slaapt fantasties, voelt zich helemaal thuis, is blij met Noemi en we praten heel veel over het afgelopen jaar ook heb ik opeens een schoon en opgeruimd huis en ligt er steeds schone was opgevouwen op mijn bed (HUH HOE KAN DAT NOU HAHA). Papa is ook helemaal blij, er is voor hem nu ook rust nu mama goed gaat en dat is te zien. Hij is gistern mee geweest naar een jeugdgevangenis en vanochtend is hij mee de sloppenwijk in. verder ligt hij in de hangmat te lezen en te slapen.
Noemi is helemaal gewend met papa en mama in huis, alsof het altijd zo is geweest. ´sochtends klopt ze op de deur om met oma te spelen , en loopt achter oma aan om de was te doen , boodschappen doen en noem maar op. Ze roept oma de hele dag door .Het is natuurlijk toch voor iedereen weer even een emotioneel punt wat er is bereikt. Want wie had ooit gedacht dat mama nog naar Brazilie kon komen, ze roept nu al dat ze graag 3 maanden ipv 3 weken wil blijven hahaha.

In de wijk is het op het moment weer erg onrustig , zondag vloog er weer een helikopter erg laag boven ons huis en er bleek later dat er 4 jongens zijn vermoord. Het is nu een oorlog van 3 bendes tegen 1 alleen die ene heeft zulke grote en sterke wapens dat die andere 3 er nog niet goed tegenop kan.
we zijn erg voorzichtig in de wijk en dragen allemaal weer onze bekende pedreira shirts zodat ze ons herkennen. Wilt u alsjeblieft mee bidden want zaterdag om 14.00 braziliaanse tijd ( 17.00 hollandse tijd) Zullen we een evangelisatie actie doen in de wijk. We hebben 2 hip hop groepen uitgenodigd en we willen echt knallen, dan bedoel ik dus in gebed en niet met kogels hihi. Doet u ook mee?

• 10 November 2009 - 14:38

Jan En Ina:

Wat heerlijk om zo weer met elkaar te zijn en wat een groot wonder!! DankUHere.Stien aan de poets, wat een tornado hè, geweldig. Ik zie ze voor me oma en Noemi, echt feest. Geniet geliefden!!

• 10 November 2009 - 14:40

Jan En Ina:

De zorg en het gevaar weer van een heel andere orde, maar ook zo realiteit. We bidden mee voor veiligheid voor jullie en herstel van de mensen en kinderen in de wijk.

• 10 November 2009 - 14:58

Martine:

lief gezin,
    geniet! geniet intens van de tijd met je ouders! wat een wonder dat dat mag!
    maar tegelijk idd de andere kant van jullie leven....
    we bidden met jullie mee.
    maar we hopen dat de komende 3 weken bijzondere weken mogen zijn waarin jullie ook intens van elkaar mogen en kunnen genieten.
    dikke knuffel vanuit aalsmeer

• 10 November 2009 - 19:03

André En Regina:

Fijn om te lezen dat Feike en STIEN veilg bij jullie zijn aangekomen. Maak er met allen een leuke tijd van. PS: Zeg tegen je vader dat die kale kop hem echt niet staat.
    Met vr. gr.
    André en Regina

• 10 November 2009 - 21:08

Regina:

Lieve Tinka,
    Heerlijk dat het met je mama en papa goed gaat. Toch al een wonder dat ze naar jullie toe kon.
    We zullen voor jullie actie bidden. Heel We bidden voor God's zegen en bescherming.
    Regina en Jaap

• 10 November 2009 - 21:29

Robina:

ja hoor...ze komen aan!! en ik lees ze met veel plezier!! Geniet lekker van je ouders meis, wat heerlijk dat ze bij je zijn!! ik bid met jullie mee zaterdag.....

liefs

• 10 November 2009 - 22:27

Annemarie C.:

Geniet ervan, deze tijd met zn allen!

• 11 November 2009 - 08:51

Carry:

Heej lieverds. Tuurlijk doe ook ik mee in gebed met jullie aktie! gebed is het machtigste wapen.
    Doe ajb voorzichtig en een dikke hug aan je paps en mams heerlijk zo samen!!
    Liefs Carry

• 12 November 2009 - 01:08

Karin:

Wat heerlijk dat je je ouders bij je hebt voor een lange tijd, Heb een geweldige tijd en heb veel geluk en plezier van elkaar. We duimen, denken en zullen speciaal zondag bij je zijn. Liefs

• 13 November 2009 - 09:29

Ellen B:

Geniet van dat schone huis en die gevouwen was; lekker een beetje zorg voor jullie!
    doe je ouders de groetjes en we bidden voor zaterdag,
    liefs,
    Ellen

• 20 November 2009 - 20:44

Thea:

lieve stieneke
    alvast van harte met je verjaardag ,geniet er van samen met je familie kus thea