de mexicaansegriep - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu de mexicaansegriep - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

de mexicaansegriep

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

16 Augustus 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

zoals overal op de wereld zijn er ook in brazilie steeds meer mensen die besmet zijn door de mexicaansegriep. Hier in Belo Horizonte zijn er ook meerder mensen besmet. Vorige week zijn de scholen weer begonnen en wij hebben als Huize Rots besloten om even deze week het huis te sluiten en aan te kijken hoe groot het besmettingsgevaar is in de sloppenwijk.
We hopen volgende week weer gewoon vollop te kunnen draaien . Ondertussen zijn de verbouwingen klaar en dus gebruiken we deze tijd om het huis goed schoon te maken , alle puntjes op de I te zetten , nieuwsbrieven te schrijven en we hebben eind deze week 2 dagen een cursus met de president van Jeugd Met een Opdracht Brazilie.

Het is vandaag ook alweer een jaar geleden dat mama in het ziekenhuis werd opgenomen. De afgelopen week hebben we er vaak bij stil gestaan en de kleine details zoals het klaar hebben liggen van een paspoort voor zowel Eduardo Noemi en ikzelf zijn dingen die we altijd zullen blijven houden. Afgelopen week ook met mama gebeld , en het is zo fijn dat ze er nog is , en dat Noemi haar kent en dat ze in November komt maakt het extra speciaal.
Het leven is echt een kadootje die we mogen uitpakken en gebruiken. Eduardo zegt altijd:
Leef elke dag alsof het je laatste zal zijn, een laat bij iedereen die je ontmoet een indruk achter alsof ze een stukje van Jezus hebben gezien in jou.
Dit is een motto waar mama echt eer aan doet.

Engelse cursus. Aan het begin dit jaar heeft eduardo een gift gekregen voor een engelse cursus , helaas kregen we het geld niet optijd op de prive rekening en was de cursus al begonnen. Nu is er een nieuwe cursus gestart en eduardo is hard aan het studeren. De gift was genoeg voor de eerste drie maanden van de 6 maanden cursus. Maar eduardo heeft zijn situatie uitgelegd en waarom hij engels moet leren spreken en ze hebben hem 50% korting gegeven ! We zijn er ontzettend blij mee !!!

  • 17 Augustus 2009 - 08:22

    Lidy Rinkema:

    Lieve Tink,
    Dank je voor je mailtje met nieuws en dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Ik print het uit voor Corry. Donderdag zien we elkaar weer op de gebedskring.Liefs ook voor Eduardo en een dikke knuffel voor Noemi.
    Zegen. Lidy
    1 Johannes 5:8!!

  • 17 Augustus 2009 - 09:29

    Je Nichtje:

    Dat lieve tante tinka en ome edu,
    Ik ben nu bijna 19 weken oud en hoor mijn vader en moeder veel over jullie praten. Als ik volgend jaar geboren ben hoop ik even met mijn nichtje te spelen. Ze zeggen dat zij zoveel op mijn vader lijkt. Mijn moeder doet het heel goed. Dat komt ook omdat ik het hier binnen in de buik lekker rustig aan doe. Ik slaap en eet goed en af en toe probeer ik wat te stuiteren. Maar ik ben hier net nog te klein voor. Volgende week ga ik op de foto in het ziekenhuis. Ik zal dan even zwaaien...
    Wanneer ik later groot ben wil ik graag eens komen kijken in brazilie...

    Veel liefs,
    jullie kleine neefje of nichtje

  • 17 Augustus 2009 - 10:01

    Arno Post:

    Dag Tinka,
    dank voor je bericht! dat helpt om aan elkaar te denken. je klinkt vrolijk en positief! een hartelijke groet voor jullie drieën!
    Riet en Arno Post

  • 18 Augustus 2009 - 13:28

    Mama:

    Lieve tink,edu en noemi,
    Mama is erg blij dat ik nog er ben.Jezus spreekt me ook alle dagen.Ik dank God.
    Ik vind erg alles gehoorden over je lieverd over het werken.Alles goed ook .
    Ik ben zo blij om bij jullie te komen in november.Heerlijk ook met noemie te feesten dan.Dikke zoen van oma aan haar en jullie ook liefs...

  • 25 Augustus 2009 - 13:08

    Annemarie C.:

    Hoi Tinka en Eduardo!
    Leuk om jullie te blijven volgen! Thanks voor alle updates enzo..
    Veel succes met de Engelse cursus!
    Groetjes vanuit Rijsenhout!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 116357

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: