vakantieperiode - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu vakantieperiode - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

vakantieperiode

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

05 Augustus 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

Het kamp was super, erg gezellig en de kinderen hebben het heerlijk gehad. Niemand had heimwee en dat is een goed teken. We zijn de bossen ingegaan, gezwommen, gevoetbald, film gekeken ! het was weer top !
ook noemi vind het heerlijk om met de kinderen te spelen, ze is de hele dag druk bezig met spelen en komt s avonds vies, en moe weer bij me terug voor een bad en naar bed.
De maand juli is in nederland een tijd van relaxe, vakantie en dagjes weg met de familie, heerlijk genieten en een beetje de rust in van de drukte van het hele jaar.
Hier in Brazilie is het de drukste maand van het jaar zo ongeveer. De kinderen zijn vrij, de straten vol en veel vrijwillegers die komen helpen. Op het moment hebben we 5 vrijwillegers, het zusje van Nathalie en een vriendin,dus dat is 7 jonge mensen die zich weer inzetten tijdens hun zomervakantie om te komen helpen. Het is super gezellig in huis , en nieuwe ideeen en creatieve programma's zijn het resultaat. Toch brengt dit natuurlijk ook een hoop drukte met zich mee. Veel geregel, alles willen laten zien en laten mee maken zodat hun tijd ook top is.
Ze hebben pannekoeken gebakken voor de kinderen, en ook een ochtend een ontbijt geregeld voor de drugsdealers, alleen deze keer bij een van de drugsdealers thuis. Er kwamen ongeveer 20 jongens om deze hollandse lekkernij te proeven. Ikzelf liep op dat moment door de wijk en er was geen een drugdealer meer op straat te zien, dat had ik nog nooit mee gemaakt. Helemaal goed dus, we hebben weer mogen vertellen wie Jezus voor hun is.
Vandaag was de laatste dag van 4 van deze vrijwillegers op de groep. Ze hebben een feestje gegeven met popcorn,cake,hotdogs en frisdrank , de kinderen vonden het heerlijk en helemaal lekker.
Goed, dat was het weer voor nu , de filmpjes zijn van Noemi zodat oma in nederland haar weer eens goed kan bekijken. Natuurlijk mag iedereen meekijken , en een stukje van haar blijheid meepikken!

• 06 Augustus 2009 - 06:10

Broer:

He Tink!
    Leuk allemaal! Fijn dat het goed met jullie gaat.
    Hier ook alles goed. Volop in de verbouwing!
    Zet hem op!

• 06 Augustus 2009 - 07:25

Tamar:

Lieve Nono,

Ik heb net je filmpje zitten kijken dat je in bad zat...
    Ik zij tegen mama...
    Nono bad...

dikke kus Tamar

• 06 Augustus 2009 - 08:58

Mama:

OOOOOOOOOOOOhhhhhhhhhhh wat erg erg erg zoo heerlijk om zo naar noemi te horen.Dank je voor het zo goed zeg .Wat goed dat edu naar de spreek van brazillie en jij voor nederlands voor noami.Wat leuk dat ze met mijn kaart ook nog!
    Wat fijn dat je sprak over Jezus om Hem zo goed voor jullie was met alle kinderen.Weet dat ook ik spreek met Hem........daaaag liefs mama,oma!

• 07 Augustus 2009 - 07:30

Jan En Ina:

Wat een mooi positief nieuws Tink. En natuurlijk..... wat een schat is Noemi. Die kusjes voor oma, om te smelten!! Hier alles goed. Liza komt over een week alweer naar Nederland. Het gaat weer helemaal goed met haar. Zal heerlijk zijn om haar weer te zien. Alle goeds en zegen voor jullie leven en dienst voor Jezus. liefs t.ante ien

• 07 Augustus 2009 - 11:47

Sonja:

Wat een snoepje is Noemi toch! Wat leuk dat je die filmpjes hebt gemaakt en wat zal tante Stien blij zijn met die dikke zoenen :-)

Liefs Sonja

• 07 Augustus 2009 - 17:32

Esme & Aize:

Hai Tink,
    Leuk om weer eens te lezen...ik zal eindelijk ook eens reageren. Geinig, die filmpjes. Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat.
    Sterkte met alle drukte,
    Groetjes van Aize en Esmé

• 12 Augustus 2009 - 14:44

Oma:

Lieve Tinka en Edu,
    Wat een enige foto,s van NO-emi en dan die kusjes!! We smelten gewoon weg.
    Fijn dat er e-mail is!!
    Zo een beetje dichterbij.
    Dikke kus, oma (omi), doei!!!!