zomervakantie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu zomervakantie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

zomervakantie

Door: tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

30 Januari 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

we zijn alweer een tijdje aan het werk zo na de kerst en nieuw jaar. Het is hier in brazilie een beetje de omgekeerde wereld omdat de kinderen hier in december en januarie zomervakantie hebben en in juli hebben ze maar 2 weken zoals in nederland de kinderen eigenlijk kerstvakantie hebben.
We hebben voor de zomervakantie allemaal verschillende activiteiten gedaan met de kinderen.
In de ochtend zijn we meestal bij de families van de kinderen op bezoek gegaan en in de middag hadden/hebben we een soort vakantiebijbelschool.
Er kwamen wel 25 kinderen die dan in de huiskamer werden gepropt voor een verhaal, daarna verdeelde we de kids in 3 groepen die dan door de middag heen rouleerden.
Een groep ging op het terras boven met de tafelvoetbaltafel spelen, of UNO spelen, of met de speelgoed die we als donatie opgestuurd hebben gekregen.
De tweede groep ging in de eetkamer knutselen. Dat was elke dag weer wat anders en de kinderen vonden het geweldig. We hebben dan ook allemaal leuke materialen uit nederland zoals vouw blaadjes, en van die gekleurde slierten en kleurplaten.
De derde groep ging buiten op de trampoline, ook die hebben we gekregen van een oud vrijwilligster. Dat was toch wel het toppunt van lol voor de kids !
Het waren goede weken en de kinderen vonden het feest.
Volgende week beginnen de scholen weer, maar we doen og 1 week zoals we tijdens de vakantie hebben gedaan, omdat toch de meeste kinderen in de ochtend studeren en in de middag vrij zijn. Daarna gaan we gestructureerd kinderen in groepen plaatsen omdat we dan ook zullen moeten gaan helpen met huiswerk, en sommige kinderen studeren in de middag dus gaan we ook groepen beginnen in de ochtend.
We hopen half februarie de sleutel van het nieuwe huis te hebben, en dan zo snel mogelijk erin zodat we wat meer ruimte hebben voor de kinderen.
Ik heb nog veel meer te vertellen maar anders wordt het echt te lang!

tot gauw ,
tinka

• 30 Januari 2009 - 20:36

Lisanne:

Wat gaaf zeg! Ga zo door! Gods zegen :)

• 31 Januari 2009 - 06:56

Pappa:

goed gedaan, erg leuk positieve informatie.
    veel zegen met deze nieuwe koers

ti amo

• 31 Januari 2009 - 12:25

Wanda:

gaaf hoor om t zo te kunnen volgen! Als je nog eens meer slierten nodig hebt, dan sturen we er een zooitje op!

Liefs!

• 31 Januari 2009 - 14:33

Martin:

Goed om wat vaker iets te horen.

• 31 Januari 2009 - 18:11

Faisca:

Hey kanjers,

Zie er goed uit!
    Ga zo door juliie doen het hartstikke top!
    Dikke kus voor jullie drieen van ons drieen.

• 08 Februari 2009 - 11:49

Chris:

Mooie site Tinka. Slim gedaan!!! Complimenten.

Maak er een mooie week van!