van begin tot eind - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu van begin tot eind - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van tinka langeveld dos santos - WaarBenJij.nu

van begin tot eind

Door: Tinka

Blijf op de hoogte en volg tinka

08 September 2017 | Zuid-Afrika, Worcester

Mijn laatste verslag was het begin van de school , dit verslag is aan het einde van de theoriefase van de school.
3 maanden voorbij in een zucht , maar wel een hele diepe zucht .
In de afgelopen 6 maanden ben ik veel en vaal ziek geweest. eerst Dengue Fever , drie maanden geleden ernstige haaruitval , hele plukken hield ik in mijn handen na borstelen of wassen , en 2 maanden geleden Bells Palsy , de rechterkant van mijn gezicht verlamd.
Met Gods wonder ben ik daarvan in 6 weken hersteld ipv 6 maanden, maar al met al kunnen we zeggen dat het me veel heeft gedaan.

Ondertussen de school , een familie school waar we op grond van de bijbel mochten leren over familie systemen , genogrammen , opvoeden van kinderen , huwelijk ect. Het was interesant , pittig , maar vooral heeft het veel herstel gebracht.
Iemand gebruikte dit voorbeeld om onze situatie duidelijk te maken:
In een hardloop race voor lange afstanden zien je vaak 1 of 2 die vanaf de startblokken alles geven en er als een speer vandoor gaan, de rest begint met een gemiddeld tempo . Als ze een paar honderd meter bij de finish zijn zie je de snelle starters steeds moeier worden , en de gemiddelde hardloper heeft nog energie en is de uiteindelijke winnaar omdat de snelle starters geen energie hadden voor de laatste sprint.
Nu hebben wij de afgelopen 12 jaar mogen sprinten en dienen , elk jaar een grote verandering zowel in bediening als in familie. Het heeft vruchten afgeworpen , zoals een prachtig buurtcentrum in een braziliaanse sloppenwijk , Meisje uit de mensenhandel gecounseld en gedoopt , zeezigeuners die weten wie Jezus is .
Helaas is dit ten koste gegaan van onszelf , en ons gezin. We hebben fouten gemaakt in ons huwelijk , in de opvoeding van onze kinderen. Mischien schrikt u , want zendelingen behoren toch alles goed te doen?? Helaas zijn ook wij mensen en gelukkig hebben ook wij Jezus nodig.
De ziekte in mijn lijf heeft ervoor gezorgd dat ik stil kwam te staan en wel moest nadenken over hoe we verder konden gaan. Het heeft me dan ook veel moeite en trots gekost om te zeggen dat ik even niet de stoere heldin kan zijn die drugsdealers en mensenhandelaars bij hun kladden kan pakken. Mijn ziek zijn heeft er bij Eduardo voor gezorgd dat hij als man voor zijn gezin moet zorgen en de bediening niet op de eerste plaats staat.
De school heeft ons veel geleerd en we hebben nog een weg te gaan. Helaas kan ik niet de theorie fase afronden omdat mijn rechteroog nog niet goed werkt , waardoor ik niet kan lezen of te lang achter de computer. Eduardo is wel klaar en hij zal de komende 3 maanden de praktijkfase gaan doen. Dat betekend seminairs geven en cursussen . Dit onder begeleiding van de school leiders. Ik heb dan de tijd om mijn huiswerk in alle rust te doen.
We zijn aan het bidden voor een volgende stap , een goede optie is om hier volgend jaar terug te komen . Het is een plek waar de meiden gelukig zijn en goede scholing hebben , waar goede artsen zijn voor mij , en een plek waar we in rust kunnen meehelpen in een bestaande bediening en het even niet zelf hoeven te bedenken. Ook heb ik hier de ruimte om alsnog mijn praktijk fase af te ronden zodat de school compleet is.
Nederland en Brazilie zijn voor nu geen optie vanwege visum en scholing voor de meiden. Wel moeten we in december naar brazilie om een aantal documenten te regelen, maar hopen dan in Januarie weer hier te zijn.

We willen u vragen voor gebed en begrip voor de fase waarin we als gezin nu leven. Het is niet makkelijk om toe te geven , wij zijn allebei doeners maar het is tijd voor herstel en balans te vinden. God wil en zal ons gebruiken maar hoe kunnen we herstel brengen als we zelf gebroken zijn. We zijn zeker op de goede weg , en houden weer erg veel van elkaar . Nu gaan we dat in cement leggen zodat het fundament van ons gezin nooit meer verbroken kan worden. Wij geloven dat daarop God een nieuwe bediening zal gaan bouwen,
We staan open voor vragen , stuur een mailtje of een berichtje !

  • 08 September 2017 - 11:51

    Martine:

    Wat een prachtig, eerlijk stuk! Jullie komen hier absoluut weer sterker uit!

  • 08 September 2017 - 13:25

    Marion:

    Lieve Tinka en Eduardo,

    Wat een aangrijpend verhaal. Het is trouwens altijd indrukwekkend wat je schrijft, doet, bewerkstelligd en meemaakt, en vooral altijd maar doorgaan.
    Ik verbied je dan ook bij deze om te zeggen dat je niet stoer bent, want dat klopt niet.
    Je bent zelfs zo stoer dat je je niet laat regeren door ziekzijn, en ja dan kan je niet alles, maar je hebt ook niet stil gezeten. Dit geldt ook voor Eduardo!

    Er is overal nood en jullie staan in de frontlinie en er wordt continu beroep op jullie gedaan, echter ik hoop en bid dat jullie tijd en rust nemen, om samen te zijn met elkaar en met jullie kinderen, om vanuit geloof en vanuit jullie gezin weer op te bouwen. Ik zou je willen adviseren om hier tijd en ruimte voor te nemen.

    Vergeet niet dat je elke dag een zegen bent voor mensen, en je niet altijd maar keihard Door Moet Gaan.

    Heel veel liefs, heel veel Zegen en een dikke kus
    Marion

  • 08 September 2017 - 16:05

    Tijs:

    Mooi dat je zo eerlijk schrijft. Ik hoop dat jullie allebei rust vinden. Dat je voor elkaar en je gezin kunt kiezen en God vast zult houden.

  • 08 September 2017 - 16:15

    Wanda:

    Kus van je zus

  • 09 September 2017 - 15:53

    Merel:

    Mooi Tinka dat je zo eerlijk en kwetsbaar durft te schrijven. Ik blijf bidden voor jou en je gezin, voor heling op alle vlakken en wijsheid voor de toekomst. Big hug!

  • 10 September 2017 - 08:03

    Ilse:

    HELDIN! x

  • 11 September 2017 - 06:49

    Mirjam:

    Hoi Tinka,
    Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Er is een tijd voor alles dus ook hiervoor. Heftig joh dat je zo ziek bent geweest de afgelopen maanden.
    En tegelijkertijd ook hier veel door hebt mogen leren is iets van God die ten midden van dat alles er iets goeds voor je uit haalt.
    Fijn dat jullie elkaar weer hebben gevonden. De basis van wie je samen bent en vanuit daar kan je doen. Allemaal heel herkenbaar want hier spreekt ook een doener.
    We wensen jullie veel kracht en wijsheid toe, Zijn zegen over deze periode en dat mensen begrijpen dat jullie deze periode nodig hebben. En Gods zegen over jullie gezin met veel liefde en passie voor elkaar!
    Lieve groetjes Junior en Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tinka

Na 8 jaar in Brazilie te hebben gewoond en gewerkt zijn we afgelopen Juni 2013 verhuisd naar Thailand . Hier zullen we eerst een taal en cultuur studie gaan doen , waarna we gaan kijken waar we ons steentje kunnen bij brengen in de Thaise maatschappij. We werken bij een christelijke organisatie Jeugd Met een Opdracht. Veel lees plezier bij onze avonturen!

Actief sinds 27 Jan. 2009
Verslag gelezen: 8345
Totaal aantal bezoekers 116297

Voorgaande reizen:

20 Juni 2017 - 20 December 2017

Zuid Afrika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 30 November -0001

Phuket

Landen bezocht: